maandag 31 augustus 2009

Gezellig

De zondagmorgen was altijd een gezellige morgen.
Na het opstaan dekten we de tafel voor het ontbijt. Crackers, geroosterde broodjes, beschuitjes, hagelslag, pindakaas, jam, kaas met komkommer en tomaat, koppie thee én een lekker eitje. Met z’n viertjes aan tafel en gezellig kletsend luidden wij de laatste dag van weekend in. Na het ontbijt gingen we lekker voor de TV hangen; Villa Achterwerk, met al haar series en tekenfilms. Willem, Loenatik, meneer de koekepeer en zo nogal wat meer. Daarna Ging onder het genot van een kopje koffie TMF nog even op en dan ging toch iedereen zich wassen en aankleden en de TV weer uit. Gezellig was dat.

Tegenwoordig gaat onze oudste in het weekend stappen, want dat is gezellig. Afgelopen zondag kwam hij om 04:30 uur thuis. Hij is bijna 19. Die zit al een tijdje niet meer gelijk met ons aan het ontbijt, zoals u zult begrijpen. Sterker nog, tegen de tijd dat hij zijn bed uit komt zijn alle ontbijtspullen allang opgeruimd. Bassie en Adriaan liggen al heel lang ver achter hem,.
Onze dochter, ze is 15, was helemaal into Bassie en Adriaan en Pippi Langkous en de Daltons en wat er zoal op de zondagmorgen uitgezonden werd. Nu is het alleen nog TMF.

Op zondag zitten alleen mijn vrouw en ik aan het ontbijt. We hebben nu ons bordje op schoot en kijken reruns van Eigen huis & Tuin en Tuinruimers.
Ook gezellig, die programma’s. Toch mis ik af en toe de kinderprogramma’s van toen de kids nog klein waren. Misschien was het omdat je dan met z’n viertjes naast elkaar op de bank zat, glaasje limonade, kopje koffie, koekje erbij… Toen was alles nog zo lekker onbezorgd en gezellig.
Nu gaat mijn zoon tot diep in de nacht stappen en naar het stadion. Je houdt je hart af en toe vast. Mijn dochter loopt alleen maar te zeuren over dat ze geen winkelgeld heeft en ze vindt alle jongens leuk of juist niet. Ellende! En helemaal niet gezellig.

Laatst hoorde ik dat mijn zoon bij het zappen op een aflevering van Bassie en Adriaan was gestuit. Hij was blijven hangen en hij en mijn dochter hadden net als vroeger ademloos zitten kijken. Als ik thuis was geweest was ik er vast bij gaan zitten.. Gezellig..

Geen opmerkingen: