maandag 17 augustus 2009

Alle Kleine Beestjes Helpen

Ik ben de trotse vader van een mooie, hoogblonde dochter van 15.
Zoals de meeste vaders van 15 jarige dochters, moet ik ogen in mijn achterhoofd hebben en constant iedere jongen tussen de 15 en 20 in de gaten houden.
Die wandelende hormoonfabrieken lopen namelijk 24/7 mijn dochter te bekijken en sommige proberen inderdaad gevaarlijk dicht in de buurt te komen.

De dochters zien dat gevaar niet zo. Zij genieten van die aandacht en voor je het weet zijn ze weer zogenaamd verliefd op zo’n gozer die ze met cadeautjes hun web in proberen te lokken. Gek word je ervan. Zeker als je mooie dochter een mooi vriendinnetje heeft. Dan is de aantrekkingskracht dubbel zo groot.

Afgelopen weekend gaf het vriendinnetje van mijn dochter, wiens ouders dezelfde problemen hebben als ik, een feestje ter ere van haar zestiende verjaardag. Natuurlijk moesten daar de nodige jongens bij worden uitgenodigd. Later hoorde ik dat zo’n misselijk makende gast bij wie de hormonen weer door het lichaam gieren mijn dochter heeft gezoend. Mijn haren gaan recht overeind staan bij de gedachte daar aan. Vlak nadat ik het verhaal van de zoenende patser had gehoord, hoorde ik van mijn dochter dat ze hoofdluis heeft.

Ze heeft de beestjes waarschijnlijk opgelopen op ons vakantieadres in Limburg. De een komt met de Mexicaanse griep thuis, de ander met hoofdluis. Het is lastig voor het kind. Ze schaamt zich kapot en het vervelende haren wassen met zo’n anti-luisgoedje doet daar geen goed aan. Toch liep ik vandaag de hele dag te gniffelen. Huilend vroeg mijn prinsesje waarom ik de hele tijd liep te lachen, terwijl haar moeder met haar haren bezig was.
Ik gaf haar een dikke kus en zei haar dat ik het heel vervelend voor haar vond en dat ik haar niet uitlachte.
“Maar die gozer krabt nog wel een paar keer op zijn hoofd voordat hij jou weer probeert te zoenen.” Grinnikte ik weer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoofdluis en Schaamluis zijn familie van elkaar heel veel sterkte.
En neem van mij aan die gasten hemels hoog prijzen, anderskom je er niet van af.