vrijdag 12 juni 2009

Qui Vive

En nu iets lolligs. Meneer Karremans van de Radbout Universiteit heeft onderzocht en ontdekt dat mannen dommer worden als zij in de buurt komen van een mooie vrouw.
De hersencapaciteit van studenten zou het laten afweten na een gesprekje met een mooie vrouw. Ach ja, Studenten. Daarvan is de hersencapaciteit toch al niet geweldig door alle drank die er tijdens studentenfeesten in gegoten wordt. Ligt het er ook nog aan waar de gesprekjes met de mooie dames over gingen.

Een paar dagen geleden stond er een vrouw van middelbare leeftijd aan de balie van het installatiebureau waar ik werk. Ze legde een gaskraantje op de balie. Ik liep naar de balie en vroeg haar of ik kon helpen. Terwijl ik het vroeg zag ik in één oogopslag haar blonde haar verzorgd en strakgetrokken in een staart. Ze droeg een zwart topje dat strak om haar weelderige bovenlichaam sloot en een strakke zwarte stretchbroek. Haar kleding verraadde een prachtig lijntje. Niet te dun en zeker niet te dik. Aan haar gezicht kon je wel haar leeftijd ongeveer aflezen, maar de rimpeltjes en kraaienpootjes waren niet storend. Eigenlijk maakten zij haar mooier. Ze was niet zwaar opgemaakt. Gewoon een beetje mascara en een minder opvallend lippenstiftje om haar mooie glimlach. Ze was letterlijk “gewoon mooi”. Met een mooie heldere stem zei ze dat ze al de hele dag op zoek was naar een dergelijk gaskraantje, maar niemand had haar kunnen helpen. Hoewel ik van te voren al wist dat ook wij het niet konden leveren, pakte ik het kraantje aan en stelde haar wat vragen om te weten te komen waar het voor was en voor wat voor type gastoestel. Daarna ging ik juist heel hard nadenken hoe ik deze dame in disstress kon helpen. Ook ik heb haar weer doorverwezen naar een bedrijf waarvan ik zeker wist dat die haar konden helpen. Ze bedankte mij vriendelijk en was zeer blij met mijn advies. Ik keek haar na tot ze met haar auto van ons terrein afreed. Dat zoiets op haar en mijn leeftijd nog bestaat en zonder kapsones.

Niet dat ik de rest van de dag aan haar heb lopen denken, maar toch had zij iets bij me getriggerd waardoor ik weer helemaal op mijn qui vive was. Het had mijn saaie en regenachtige dag helemaal goed gemaakt en ik ging weer goed gemutst aan het werk. Ziet u, die mooie dame zorgde juist voor een hogere productiviteit.

Die Nijmeegse studenten moeten nog een hoop leren.


Geen opmerkingen: