maandag 18 mei 2009

Niet Om Te Zeuren, Maar

Van mijn vrouw mag ik niet meer zo zeuren. Nou, lekker dan. Net nou ik enorm baal van Peter van der Vorst. Peter ziet sterren, maar de sterren doen net of ze hem niet zien. Zoals Tom Hanks bijvoorbeeld. En omdat Tom hem niet leek te zien staan ging Peter een heel lullig verslag van de nieuwe film met Tom Hanks, Angels and Demons, maken. Een journalistiek item over films moet je aan de professionele filmjournalisten over laten en niet aan mensen die normaal raporteren over het hoedje van de koningin.
Hij ging fijn het hele verhaal in een notendop staan roepen en liet een paar van de spannendste scènes uit de film zien.

Toen ik het boek van Dan Brown las, wist ik dat dit verhaal nog beter op film zou zijn dan de Da Vincy Code en ik vroeg me af hoe sommige dingen er uit zouden gaan zien wanneer het verfilmd zou gaan worden. Nou, ik heb de film nog niet gezien, maar van der Vorst heeft toch al een stukje van mijn voorpret behoorlijk vergald. En dan mag ik niet zeuren. Als hij niet zo’n enorm lullige vraag had gesteld tijdens de persconferentie, had Hanks misschien niet zo moeilijk gedaan. Amerikaanse Barbie met exclusieve rechten of niet. “Wat vindt u van de Paus en zijn mening over condooms?” En dan komt de hele filmploeg van Angels and Demons over hun vast en zeker geweldige film praten. Hij had zoveel mooiere vragen kunnen stellen, al was het alleen al om onder de wieken van die Amerikaanse Barbie te schieten.

Nee, toen van der Vorst de paus stond te filmen stuurde de politie hem weg. Nou, wat mij betreft hadden ze hem Rome uit moeten sturen. Wat zeg ik? Ze hadden hem Italië uit moeten sturen. Maar goed, ik moet niet zeuren. Ik ga dus maar het beeld van die kardinaal die brandend aan een kruis in een kerk hangt uit mijn gedachten proberen te wissen, zodat ik weer blanco de bioscoop in kan.

Niet om te zeuren, maar ze geven tegenwoordig ook maar iedereen een eigen programma.

Geen opmerkingen: