zondag 22 maart 2009

Slaapverwekkende Romantiek

Ik zou graag Camaron Diaz aan het huilen maken, of Kate Winslet aan het lachen. Een mens moet iets om over te dromen hebben, nietwaar? Ik zou u er echter niet bijna drie uur lang mee willen vervelen, zoals in de film Holiday. In het kader van “TV premières” zond RTL4 deze film een aantal weken geleden uit. Ik had de film opgenomen en pas vandaag kwamen wij er aan toe. De tweede lentedag van dit jaar was net even iets te fris om buiten door te brengen, zodra het zonnetje werd geblokt door de achtergevel van ons huis. Ach, we zijn de kerst al te ver voorbij denk ik, maar dan nog had de film een uurtje korter kunnen zijn.
Regisseur Nancy “Something’s gotta give” Meyers, Cameron “Charley’s Angels” Diaz en Kate “Titanic” Winslet voldeden helaas niet aan de hoge verwachtingen.

Oké, dan maar in de herkansing met Linda de Mol in “Een leugentje voor de liefde”. Ook een romantische comedy. Een Duitse romantische comedy. Een Duits niemendalletje. Tijdens het eerste uur versta je Linda niet. Niet omdat ze slecht Duits spreekt, maar er zat nogal een Hollands accentje aan. De Duitse acteurs verstond ik prima, maar Linda niet. Telkens als zij in beeld was verwachtte ik Nederlands en ik moest steeds in gedachten weer omschakelen naar Duits. Gek eigenlijk. Het lag aan mij, ik weet het. Na een klein uurtje was ik op de ondertiteling gefocust. Maar toch, Duitsers en Nederlanders hebben beiden een hele eigen wijze van uitspreken als het om het Engelse woord voor “Sheisse” gaat. Linda sprak het heel lekker op z’n plat Amsterdams uit en ik ging weer in de fout. Het verhaal was een beetje te simpel, de muziek nog simpeler. Duitsers hebben geen smaak wat romantiek betreft, denk ik. Linda kan beter, dat weten wij allemaal.

Kortom, ik ben een sucker voor romantische komedies. De vrouwen zijn altijd grappig en aandoenlijk tegelijk. De mannen zijn altijd domme sullen of arrogante knuppels en de domme sullen, met wie ik mij het best kan identificeren, winnen altijd het hart van dat grappige meisje. Zo blijf ik altijd hoop houden dat ik ooit een Julia Roberts of Sandra Bullock tegen het lijf loop, die ik dan kan redden. Vandaag werd echter alle hoop in de grond geboord, dus keek ik maar met een liefdevolle blik opzij naar mijn echtgenote. Ze sliep.

Geen opmerkingen: