
Sinds mijn registratie niet meer en dat is lekker. Slechts een enkeling kijkt niet op de registratielijst en stuurt zijn call center belgeiten alsnog op ons af. Ik ben van mening dat een bedrijf gewoon maling aan mij heeft als zij de lijst niet raadplegen en dat geeft mij dus een vrijbrief om maling aan hen te hebben.
Net thuis gekomen begeef ik me naar de keuken en schil de aardappels als de telefoon gaat. Met de toppen van mijn vieze duim en wijsvinger pak ik de telefoon en druk het knopje in.
“Met
“Dag meneer, u spreekt met Energie direct. Mag ik u iets vragen?”
“Nou, nee..”
“Meneer, wij hebben namelijk een hele mooie aanbieding voor u. Wij bieden namelijk een laagste prijsgarantie voor de energieprijs. Dat betekent dat u als u zich bij ons aansluit altijd de laagste prijs betaald.” Ze ratelde het hele verhaal er in één keer uit.
“Die laagste prijsgarantie geeft mijn huidige leverancier ook.” Antwoordde ik geprikkeld.
“Maar wij hebben echt de laagste prijs, meneer.”
“Dat is mooi, dan bel ik zo mijn huidige leverancier om te zeggen dat jullie goedkoper zijn. Dan krijg ik het voor jullie prijs en een extra korting. Bedankt voor uw belletje.”
“Maar meneer, zo dat werkt dat niet hoor.”
“Niet? Maar bij jullie toch wel?”
“Ja, als u bij ons aangesloten bent en u vindt ergens anders goedkopere energie, dan..”
“Ja, dat zegt mijn huidige leverancier ook. Waarom zou ik er van uit gaan dat zij niet doen wat ze zeggen en u wel? Dus ga ik die straks even bellen. Nogmaals bedankt voor de tip.”
Ik drukte mijn telefoon uit en ging nog na mompelend verder met mijn aardappels.
Vandaag werd bekend gemaakt dat staatssecretaris Heemskerk de telemarketeers gaat verplichten het “Bel-me-niet register” te raadplegen. Kan ik eindelijk ongestoord mijn aardappels schillen…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten